Jengin fiilikset tämän arkun avaamisesta on tiivistettynä
tässä.
Taidan jättää märehdinnät muille voorumeille ja välttää täällä pimeälle puolelle astumista ;)
Onko ampuj(a/i)a aliarvioivaa murehtia koteloinnin vaaroista, kun vaarahan kohdistuu ampujaan itseensä? Kukaanhan ei liene pannut merkille, että joskus seinien lähellä (varmistamattomalla) kiväärillä - ja ehkä pistoolillakin - osoitetaan "melkein" omaan koipeen, mutta emme ilmeisesti ole tästä vielä turvallisuusvaatimuksia kuullut.
Jos ehkä minä osaankin tehdä turvallisen koteloinnin vain hitaasti, niin uskon, että moni osaa tehdä sen turvallisesti ja vauhdikkaasti.
Olen kuitenkin valmis hyväksymään turvallisuuden nimissä joitakin rajoituksia. Sikäli kun käsittelysektorit on pakko säilyttää, voi moni temppu useammalla kuin yhdellä aseella mennä käytännössä väkinäiseksi DQ:n välttelyksi, missä kisaaminen ei liene mielekästä.
Useamman aseen rasteja ei toisaalta kisoihin toivo, mutta kyllä esim. Niinisalon "talo" oli kokemisen arvoinen. Haulikolla lähdin liikkeelle ja pistoolilla mentiin puolivälistä eteenpäin. Siellähän sai vielä itse valita, että kummalla aseella vai peräti molemmilla tehtävään lähti. Kyllä tätä lajin suomaa mahdollisuutta tulee hyödyntää useammin.